Kundresa.nu är en blogg från Voyado, ett av marknadens enklaste och mest effektiva lojalitetssystem. Tanken är att bloggen ska inspirera dig som arbetar med kundlojalitet i alla dess former, må det vara CRM, relationsmarknadsföring, kunddata och analyser, marketing automation, AI, Omnichannel, Unified Commerce. Eller så är du här för att du kräver att alla världens företag behandlar sina kunder väl. Hatten av i så fall, och känn dig som hemma.
Voyado hette tidigare eClub.
Voyado är känt för att vara så användarvänligt att företag kan styra sina kundresor direkt i systemet. Utan att göra avkall på kraftfull funktionalitet som driver försäljning. Alla företag har stor nytta av denna kombination av enkelhet och kraft när de vill stärka sina kundrelationer och bygga långsiktig lönsam lojalitet – så kostnadseffektivt som möjligt. Idag har några av Sveriges starkaste varumärken Voyado som plattform för sitt lojalitetsarbete. Rusta, Kjell & Company, Polarn O. Pyret, MQ, Hemglass, Brothers, JC, NetOnNet är några av Voyados drygt 70 kunder.
Lojalitet handlar om att driva kundresor.
Ett medlemskap i en klubb är inget bevis på lojalitet. Du måste ta med kunden på en digital upplevelse, lyssna på kundens behov och ständigt kommunicera relevant och respektfullt med erbjudanden du vet att kunden vill ha. Du får inte störa i onödan, men du ska alltid finnas där när kunden behöver dig. Kundlojalitet handlar om att företag ska vara lojala mot sina kunder. Inte tvärtom.
Detta ligger David Kästel varmt om hjärtat, och därför startade han denna blogg 2014. Till vardags arbetar David som strateg på Revide, där han hjälper företag att sjösätta och driva lönsamma kundresor. Systemet utvecklas hela tiden utifrån marknadens behov, med nya och förbättrade funktioner. Fokus är alltid enkelhet och kraft i kombination. Voyado är, och kommer alltid vara, den enklaste vägen till lojala kunder.